Kalendarz Kobiety 2017

Kalendarz bardzo kobiecy – Serce Kobiety


Ula, a może chciałabyś zrobić… – tak zwykle zaczynają się ciekawe wątki w moim życiu zawodowym. Bywają początkiem wielkich zwrotów i jazdy w nieznane.

Kiedyś Monika poprosiła o renowację Biblii (KLIK), a dzięki temu odkryłam uroki renowacji książek.
Ostatnio Kasia Marcinkowska poprosiła mnie o zrobienie zakładek (i dodatkowo kieszonki na ostatniej okładce) do drugiego wydania Kalendarza Kobiety 2017 – Kobiety Nowego Testamentu. Pierwsze wydanie ma twardą oprawę, drugie jest miękkie. Nie było możliwości wklejenia tasiemki w standardowy sposób. No i padło to pytanie: czy mogłabyś?
Miękka oprawa II.wydania Kalendarza Serce Kobiety przed modyfikacjąMoim zadaniem było pokazanie jak można wzbogacić kalendarz o przydatne elementy.

Kalendarz inny niż wszystkie

Na drugi dzień po rozmowie z Kasią, kurier przyniósł pudełko. Otwieram, a tam… wspaniałości. Dwa kalendarze, na nich kopertka, a w niej list od Kasi! Podpisany odręcznie. To wyjątkowa chwila gdy dostajesz przesyłkę i wiesz, że nadawca własnoręcznie napisał do ciebie list. A naklejka? No przecież jestem wyjątkowa! :)list_od_sercekobiety_pracowniabordoZauważyliście, że list jest napisany na kartce ozdobionej kwiatami? Kojarzą mi się z kolorowymi papeteriami, których kiedyś używałam pisząc dziesiątki listów do przyjaciółek, do rodziny. Papier listowy i koperta stanowiły barwną całość. Bardzo dziewczyńskie.

Jedność formy i treści

Cały kalendarz tworzy piękną, spójną formę. Kolorystyka: pastele, beże, krem, wrzos, róż. Bardzo kobieco i delikatnie. Papier jest kremowy, druk w środku również w brązach i beżach. Dawno nie miałam w rękach tak dopracowanego wydawnictwa.
A treść? Mamy tu wybrane historie kobiet, o których mówi Nowy Testament. Do tych historii powstały artykuły, które mają przenieść dawne historie w życie współczesne. Żeby zrozumieć aktualność biblijnych historii trzeba zamyślenia, spisania refleksji. Mamy na to cały rok. Spisane w kalendarzu mają wzmocnić i pomóc rozwinąć to, co dopiero czeka na swój moment.
srodek_kalendarzasercekobiety_pracowniabordoJeszcze jedno: podoba mi się, że to wydawnictwo NIE przypomina publikacji kościółkowych, katolickich. Zmorą większości wydawnictw religijnych są świątobliwe i po prostu kiczowate grafiki, nędzne liternictwo, amatorskie opracowania. Tutaj mamy coś naprawdę wyjątkowego! Gustowna grafika, kolorystyka i estetyka są bardzo współczesne. To konkretny przykład, że wysoka jakość życia i wysoka jakość wiary muszą iść w parze.

te zdjęcia!

Red Art Studio od lat współpracuje z Kasią przy produkcji Kalendarza. Widziałam w swoim życiu wiele sesji, ale dopiero ta coś we mnie uruchomiła.
Często słucham audycji o malarstwie autorstwa Bożeny Fabiani*. Zadziwia mnie jak wiele potrafi czytać w obrazach. Każdy gest, rekwizyt, listek są dla niej jak słowa w książce. Opowiadają, wtajemniczają. A Ja prawie nic nie widzę! Bo nie wiem. A wiedzieć to widzieć.
W Kalendarzu są zdjęcia, które mówią i do mnie. W końcu coś widzę! Przykład?
Jedno ze zdjęć: kobieta w czerwonej sukience, uśmiecha się. Garść piasku. Pełna. Ale dołem sypie się ziarnko po ziarnku. Zaraz wysypie się wszystko. Nie będzie nic.
No kto piękniej potrafił pokazać to, co działo się już PO spotkaniu nierządnicy z Jezusem?
Pamiętacie, że Jezus pisał patykiem na piasku? Co pisał? Nikt nie wie, ale domysły są takie, że wypisywał grzechy… Po rozmowie z Jezusem, to co było na piachu, nie ma już znaczenia. Żadnego. Ziarenka sypią się bezładnie. Swobodny uśmiech kobiety, ulga, lekkość…

piasek_sercekobiety_pracowniabordo

Jeszcze jedno zdjęcie: spotkanie Archanioła z Maryją.
Nie ma tu świątobliwego blasku, ani skrzydeł, ani złożonych w modlitwie dłoni, ani niebieskiego welonu na głowie. Są… kobiece dłonie. Delikatne, otwarte, łagodne. Mówią: chcę przyjąć. Błękit. Bose stopy. Kobiecość, delikatność i prostota.Dłonie otwarte, gotowe przyjąć. Kobiece, błękitna sukienka.

Jak tylko przejrzałam kalendarz wysłałam Kasi smsy, bo pierwszy raz obraz ze zdjęć tak silnie do mnie przemówił. Zdjęć widziałam tysiące (pracowałam w agencji fotograficznej), ale ta sesja poruszyła mnie szczególnie. Potem okazało się, że właśnie to Kasia chciała przekazać zdjęciami. Ukryty przekaz zrozumiałam dokładnie tak jak planowano. Radość!

Coś dla dużych dziewczynek – naklejki

Na koniec warto wspomnieć o drobiażdżku, który wywołuje czysty uśmiech – naklejki. Cały arkusz naklejek! Cytaty z Pisma Świętego, afirmacje, motywacje. Oprawione pięknym fontem i kwiatkami. Można wkleić w kalendarzu, na kalendarzu, na laptopie, na liście do przyjaciółki. Kobiety potrzebują słyszeć dobre słowa. Tu jest zapas. Jak czekoladki.Naklejki do Kalendarza Serce Kobiety 2017

Jestem pewna, że kobiety, które zdążyły kupić Kalendarz, mogą uważać się za szczęściary. Nakład rozszedł się błyskawicznie!  Chyba w trzy miesiące.
Dodruku nie będzie… Jedyna nadzieja w zamówieniu Kalendarza na 2018.

*Bożena Fabiani  jest historykiem, najlepiej na świecie opowiada o sztuce. Jej gawędy, intonacja, wrażliwość i wiedza inspirują i bardzo wzbogacają. Nasza rodzina od lat słucha jej audycji. Polecam! http://www.polskieradio.pl/Bozena-Fabiani/Tag166003

Kasiu, Twoje Serce Kobiety to wielkie dzieło. Potrzebne, piękne i takie Twoje.
Jeszcze raz dziękuję za wciągnięcie mnie w przygotowanie zakładek i kieszonki na okładce. Bardzo lubię takie zadania. Chcę więcej!

4 thoughts on “Kalendarz bardzo kobiecy – Serce Kobiety

  1. Marek Dyoniziak pisze:

    Witam orientuje się Pani czy jest jeszcze dostępny kalendarz kobiety 2017, chciałbym kupić żonie i zrobić jej niespodziankę???
    Pozdrawiam Marek Dyoniziak

    Polubienie

  2. Marek Dyoniziak pisze:

    Witam
    Otrzymałem od Pani emaila 🙂 Bardzo się cieszę, że coś mogłoby udać się wskórać w sprawie kalendarza to byłaby wspaniała niespodzianka dla mojej żony🙂
    Pozdrawiam!
    Marek Dyoniziak

    Polubienie

Napisz do mnie :)

