Warsztaty – kartka wielkanocna


Relacja z warsztatów w Klubie dla Mam i Tatusiów na Bielanach – kartki wielkanocne.
Ula_Pracownia_Bordo
Więcej informacji o zajęciach tu:

mamy razem

Ala_pracuje

mamy_przy_pracy
Mamy miały dzieci w rękach, pod nogami, pod stołem i mimo to stworzyły swoje kartki.
pod_stolem

Asia_jest_dzielna

warsztaty z mamami na BielanachUpór, determinacja i skuteczność bardzo mi zaimponowała. Ja nie potrafię działać jak dziecię łapie za papier, ale mamy były twarde.

kartki

   kartka piekne_jajoPowstały naprawdę urocze kartki.

Hity spotkania:
1. Gilotyna z ostrzem w kształcie ozdobnej falbany.

gilotynaPrawie wszystkie mamy chciały wykorzystać motyw ozdobnego cięcia papieru. A gilotynę mam od brata, który kiedyś na niej wycinał brzegi zdjęcia, gdy jeszcze robiło się czarno-białe fotografie. Obecnie taka gilotyna to skarb, w zasadzie nie do kupienia.

2. Złoty papier (a dokładnie odcień starego złota) był najsmakowitszym kąskiem. Następnym razem kupię więcej. Arkusz ok. A3 – 2,90zł (w sklepie dla plastyków na ul. Szkolnej w Warszawie).

3. Szablony z tektury do wycinania jajek. Spróbuj chociaż raz, za pierwszym cięciem, wyciąć jajkowate jajko. Masakra. Zawsze któryś bok jest za płaski, za okrągły, za krzywy. A jajo ma oś symetrii w pionie.

4. Zestaw Heyda – podkładka A5 i skalpel (plus zapas ostrzy).
HeydaZestaw – ok.10zł (w Empiku w Arkadii w Warszawie), a działa jak za 30zł. Kupiłam od razu dwa komplety. Zdały egzamin na 5. Podkładka jest samonaprawialna, po cięciu nadal wygląda jak prawie nowa, rany goją się prawie natychmiast. Ostrze jest dobre, nawet lekko elastyczne.
W innym wpisie LASER (wkrótce) pokażę moje prace wykonane właśnie tym zestawem.

Po warsztatach miałam w sobie wspaniałe uczucie – radosna satysfakcja! Byłam z dziewczynami, którym bardzo się chciało coś stworzyć i to zrobiły.
Ja miałam wielką frajdę, że mogłam pokazać różne triki, techniki. Było dużo kolorowego papieru, dużo zabawek dla pomysłowych dziewczyn, a dzieciaki bawiły się i tak.
Wielkie, naprawdę, wielkie podziękowania należą się Ali Sakowskiej, za jej uwagę, trud, pomysły, inspirującą obecność. Takie spotkania to wielki prezent.
Dziękuję!

Napisz do mnie :)

